Drukke maar leuke week. - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Michelle Reijnen - WaarBenJij.nu Drukke maar leuke week. - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Michelle Reijnen - WaarBenJij.nu

Drukke maar leuke week.

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Februari 2014 | Indonesië, Canggu

Selamat malam semua orang!

Van mama kreeg ik te horen dat ik snel een nieuw verslag moest schrijven, omdat iedereen aan het wachten was. Dus daar ben ik dan, met een nieuw verslag :)

Deze week een erg drukke week gehad, maar wel een leuke!
Om te beginnen bij maandag. Ik had mijn eerste "officiële" lesdag. Zoals jullie weten had ik al een aantal lesjes mogen geven, maar nu is het echte werk begonnen. Mijn mentor had een programma gemaakt en ik mocht het organiseren. Ik vond dit super spannend, maar het ging heel erg goed. Ik heb dan ook positieve feedback gekregen. Hier was ik erg blij mee, want ik was best zenuwachtig.

Dinsdag was mijn lieve oma jarig, 75 jaar is ze geworden. Eigenlijk bijzonder om dat hier te vieren. We zijn gezellig uit eten geweest met wat vrienden en een deel van de familie. Ze heeft het erg naar haar zin gehad en nu op naar de 103 jaar! (Zoals mijn papa zou zeggen).

Woensdag had ik weer stage en mocht ik weer de hele dag organiseren. Ik heb veel uit de kast getrokken van wat ik in Nederland allemaal heb geleerd op verschillende stages. Hier heb ik dan ook positieve feedback op gekregen. Mijn mentor vond het allemaal zo leuk om te zien. Ik heb verschillende activiteiten met de kinderen gedaan in de kring. Daar begon het al mee, want ze doen heel weinig in de kring en dan vond ik jammer.

Ik ben begonnen met lijsten te maken voor mijn mentor om te kunnen zien hoe ver de kinderen zijn met numeracy (gecijferdheid). Ik ben met de kinderen één voor één een spelletje gaan spelen, waarbij ze moesten tellen en het cijfer vervolgens opschrijven. Zo kan ik precies controleren tot waar ze de cijfers geautomatiseerd hebben. Ik ga dit nu elke maand bijhouden, zodat ik het proces kan volgen van de kinderen.
Ook heb ik dagritme kaartjes gemaakt voor de klas. Ik merk dat de kinderen hier snel onrustig zijn, en ik denk dat dit komt doordat er weinig structuur is in de klas. Ze hebben bijvoorbeeld bijna geen vaste routines, zoals wij het in Nederland gewend zijn. Dit is ook niet erg, maar een beetje structuur vind ik zelf wel prettig. Nu begin ik dus elke dag met een beginliedje van monday, tuesday, wednesday.... waarbij ik de vraag stel welke dag het vandaag is, welke dag het morgen is en welke dag het gisteren was. Dit wil ik dan ook elke ochtend doen. Toen ik dit voor het eerst deed was het wel grappig. De kinderen hadden er geen flauw benul van welke dag het was. Dit is ook meteen een leerpunt voor mij, want hoe ga ik hier op dat moment mee om? Zo zijn er al meerdere situaties geweest waarbij ik even dacht, en wat nu?, maar tot nu toe kon ik het steeds zelf oplossen. Ook is mijn mentor erg leuk, waar ik veel van kan leren. Het is juist leuk omdat we nu van elkaar leren eigenlijk.

Vandaag, vrijdag, zijn we met de klas op een schooluitje geweest. We zijn naar de fire station geweest. Een leuke ervaring. Er volgen nog foto's. De kinderen keken er al weken naar uit. We hebben het veel over emergency transport gehad de afgelopen weken. We mochten zelfs in de fire truck zitten en een rondje rijden samen met de brandweermannen. Het was leuk georganiseerd.
Wat wel grappig is om te vertellen is dat we al weken aan het plannen zijn voor dit uitje. Een aantal weken terug hadden we dus gereserveerd voor vandaag. Maar wat je dan in Indonesië moet doen is elke dag bellen zodat ze het niet vergeten haha. En dan is het dezelfde dag nog de vraag of het allemaal goed komt.. That's Indonesia :D zeggen de leerkrachten dan lachend. Niemand heeft daar stress over, komt allemaal goed! Leuk dat het zo werkt hier :)

Vanaf volgende week ga ik zelf mijn programma maken en organiseren. Helemaal spannend dus! Ik mag doen wat ik wil, en hoe ik het wil. Dat is wel erg leuk, want dat betekent ook dat ze vertrouwen in mij hebben. Mijn eerste dagprogramma voor maandag is dan ook gemaakt en ligt al klaar op het bureau. Het is volgende week 'book week' en onze klas staat in het teken van "The Lorax" van de auteur Dr. Seuss. Krijgen jullie volgende week weer een update van.

Verder gaat het dus eigenlijk goed, ik heb mijn plekje hier gevonden. Esther (tante), André (oom), Storm (neefje) en Lente (nichtje) vinden het ook wel erg gezellig dat oma en ik er zo lang zijn. En ik ook! Natuurlijk mis ik jullie allemaal daar in Nederland! Maar de tijd gaat hier zoooo snel dat ik ook zo weer terug ben. Week 4 is alweer bijna voorbij. Voordat je het weet ben ik weer thuis.

Heel veel groetjes en liefs Michelle

  • 05 Maart 2014 - 23:03

    Faust Beks:

    Leuk om te lezen, hoe snel je je aangepast hebt aan een heel ander leven en aan een toch wel andere, maar positieve, mentaliteit van de kinderen. Ik zou zeggen, heel veel succes bij datgene, wat je nu zelf mag organiseren. Geniet van je tijd daar en zo snel hoeft die ook niet voorbij te gaan, toch?

  • 08 Maart 2014 - 15:51

    Hans En Henny Surtel:

    Hoi Michelle,
    Gezellig dat we je op zo'n grote afstand toch nog een beetje kunnen volgen !
    We hebben gelezen dat je het reuze naar je zin hebt, zowel in je
    stage als met je familie !
    Vanmiddag waren we nog even op de Heyhoef, heerlijk zonnig weer en
    zo ongeveer 18 graden. Nu je er niet bent, houden wij ons "stamcafé"
    wel in de gaten, het terras zat bijna vol, echt gezellig.
    Michelle, leer en geniet daar met volle teugen, en vergeet niet
    je Oma van ons te groeten !!

    Liefs en we kijken uit naar je volgende verslag!

    Doei !! Hans en Henny.

  • 09 Maart 2014 - 09:06

    Ties:

    Lieve Michelle,

    Wat leuk om de foto's te zien en je verslag te lezen. Zo te lezen heb je het prima naar je zin.
    Ik mis je wel in de klas. Heel veel plezier nog.
    Dikke kus Ties

  • 19 Maart 2014 - 07:49

    Michelle Reijnen:

    Lieve allemaal,
    Leuk dat jullie allemaal reageren op mijn reisverslagen :) Ik vind het natuurlijk ook leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat en leuk om te weten dat jullie mij volgen.

    Lieve Hans en Henny, ik vind het erg leuk dat ik een berichtje heb ontvangen van jullie. Ik heb het inderdaad erg naar mijn zin hier, en ik ben blij te lezen dat het bij jullie "stamcafe" ook lekker druk en gezellig is. Ik hoorde inderdaad dat het lekker weer is in Nederland. Boffen jullie ook maar in deze tijd :) Heel veel liefs en groetjes aan iedereen!

    Lieve Ties, Wat leuk dat je mij een berichtje stuurt en dat je me nog niet vergeten bent. Ik hoop dat ik snel nog eens langs kan komen als ik weer terug in Nederland ben. Ik mis jullie ook allemaal hoor, maar ik ga na de schoolvakantie hier met jullie skypen. Dat kan ik jullie weer zien en jullie mij, dat is leuk he? :) Doe je alle kindjes en de juffen de groetjes van mij?

    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 6240

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Afstuderen in Indonesië

Landen bezocht: