Nog 5 nachtjes slapen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Michelle Reijnen - WaarBenJij.nu Nog 5 nachtjes slapen - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Michelle Reijnen - WaarBenJij.nu

Nog 5 nachtjes slapen

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

29 Januari 2014 | Nederland, Tilburg

Lieve vrienden, familie en kennissen,

Het is bijna zo ver. Nog vijf nachtjes slapen. Maandag 3 februari sta ik op Schiphol om te vertrekken. Om 21.00 uur vlieg ik naar Singapore om over te stappen en mijn reis naar Indonesië te maken. Ik ga niet alleen. Ik neem mijn oma ook gezellig mee!

Voor vier maanden lang zal ik verblijven in het plaatsje Canggu in Bali. Mijn logeeradres is bij mijn oom (André), tante (Esther), neefje (Storm) en nichtje (Lente). Een vertrouwde omgeving waar ik erg naar uitkijk!

In hetzelfde plaatsje zal ik stage gaan lopen op de Canggu Community School, een internationale basisschool. (www.ccsbali.com)
Op deze school zal ik 12 weken stage lopen in een kleuterklas. Dat ik alles in het Engels zal moeten gaan doen vind ik nog wel spannend. Gelukkig heb ik een neefje en nichtje in de buurt waar ik alles aan kan vragen.
Ik zal drie dagen voor de klas staan en twee dagen aan mijn scriptie werken. Mijn scriptie gaat dan ook over internationalisering bij de kleuters. Ik ga proberen om door social media contact te houden tussen mijn kleuterklas hier in Nederland en mijn kleuterklas in Indonesië. Dan ga ik onderzoeken wat de meerwaarde daarvan is voor de internationalisering.

Het besef dat ik bijna vertrek en dadelijk voor vier maanden aan de andere kant van de wereld woon is er nog niet echt. Het vertrek naar Indonesië zal voor mij gepaard gaan met gemengde gevoelens. Ik heb er enorm veel zin in, maar het zal ook moeilijk zijn om vier maanden je vertrouwde omgeving te moeten missen. Je familie, vrienden etc. Het scheelt voor mij al wel iets, omdat ik mijn oma meeneem en ik bij mijn oom en tante ga wonen.

Lesgeven in Indonesië is voor mij al jaren een grote droom. Ik wil ook verschillende arme scholen gaan bezoeken in de tijd dat ik daar ben en misschien in de toekomst daar iets voor kunnen betekenen. Ik kijk dan ook enorm uit naar de mooie ervaringen die niemand mij dan meer af kan pakken.

Ik zal proberen om jullie via deze site op de hoogte te houden. Tot over vier maandjes!

Liefs Michelle

P.s. Wil je standaard mijn reisverslagen ontvangen in je mailbox? Meld je dan aan op deze site.

  • 29 Januari 2014 - 10:26

    Marcel:

    Een enorme stap voor iemand die ik letterlijk heb zien opgroeien! Bijna 17 jaar lang ben ik (gedeeltelijk) in jou leven. Uiteraard blijf ik je nu ook op de voet volgen lieve Miesje en wens je natuurlijk heeeeeel veeeeeel plezier, leervolle momenten en succes aan de andere kant van deze aardbol. Groeten de lange

  • 29 Januari 2014 - 21:56

    Marian:

    Veel succes daar!
    Leuk hoor zo in het buitenland stage en afstuderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 6231

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 28 Mei 2014

Afstuderen in Indonesië

Landen bezocht: